söndag 9 februari 2014

Vårteckensutmaning 2014

När jag drog igång Vårteckensutmaningen 2013 så trodde jag aldrig att vi 
skulle bli så många som vi blev. 
Jätteroligt att vi blev så många som 50 bloggar som ville hänga med och leta vårtecken tillsammans.
Jag har funnit många nya trevliga bloggar och "bloggvänner" att följa genom tidigare års utmaningar.
Att varje söndag få klicka in sig hos er andra deltagare och se vad ni har för er samt hur våren tar sig form hos er, det är lite av veckans höjdpunkt!

Nu undrar jag om ni är sugen på att köra en vår till?
Vad säger ni, är ni med även på 
Vårteckensutmaning 2014?

Om ni är intresserad att vara med, gör så här:
  • Lämna en kommentar till detta inlägg eller maila mig på annicaostlund74@gmail.com, tala om vad din blogg heter samt vilket landskap du representerar. Även utländska bloggar är välkommen att vara med.
  • Använd bilden nedan när ni länkar till Vårteckensutmaningen i era bloggar, länka till detta inlägg. Jag vet att en del hade problem med storleken på bilden förra året så ni finner den i tre olika storlekar här nedan. Använd den som passar er blogg bäst.
  • Varje söndag publicerar vi ett inlägg i våra bloggar om vårens framfart, där vi också länkar till detta inlägg så alla enkelt kan klicka sig hit och sedan vidare till de andra deltagarna.
  • Kom ihåg att våren kan ta sig många former, det behöver inte vara vårblommor i trädgården. En droppande istapp, en vårblomma inomhus, en ny vårgarderob, en skön vårpromenad i den värmande vårsolen, din första kopp kaffe på verandan i vårsolen, ja precis vad som helst som du förknippar med våren.
  • Allt eftersom anmälningarna droppar in kommer jag lägga upp länkar till era bloggar i detta inlägg.
  • Förra året var våren rejält försenad, i år känns det som våren kommit och gått under hela vintern. Jag tror det kan bli en tidig vår i år, så jag tänkte att vi drar igång utmaningen redan om två veckor, dvs söndag 23 Februari.
Gör gärna reklam för denna utmaning i era bloggar så att det blir så många som 
möjligt som anmäler sig.
Ju fler vi är desto mer vårkänsla får vi uppleva varje söndag när vi kikar in hos varandra =)
Nu håller vi tummarna för en lång och vacker vår!

Deltagarlista:
Just nu 38 deltagare

Bohuslän
Snäckskalsdalen

Dalarna
Om Ett Hus

Gotland
Livet efter 70

Gästrikland

♥ VåRKRaM aNNiCa ♥

Vårteckensutmaning 2014

45 kommentarer:

  1. Jag vill gärna vara med i år också. 2014-bilden upplagd på min sida.

    Landskap: Södermanland
    Blogg: http://www.minnatur.blogspot.se/

    Trevlig söndag!
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Vad kul att du håller i en vårteckensutmaning i år igen. Jag vill så klart vara med och glädjas varje vecka.
    Jag rapporterar från Västergötland i min blogg Charlottas trädgård.

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt! Detta är ju ett vårtecken i sig ;) Och det är så mysigt att varje vecka kika runt och se hur våren och bloggarna har det.
    Jag är såklart gärna med, Allis i Underlandet och finns i Västergötland.
    Kram Allis

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med i år också!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag följer som vanligt dina vårfynd och läser dina romaner. Bra att du tar dig lite ledigt snart. Ha det så gott!
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vilken tur att det finns några som står ut med mina romaner, för även om jag tänker att jag ska vara kortfattad varje gång jag startar ett inlägg så blir det liksom aldrig så =)
      En dag till på jobbet så har jag sex dagars ledighet framför mig, så härligt!
      Ha det gott du med!
      Kram Annica

      Radera
  6. Det är så kul, Annica!! Varit med förra året, men i år tror jag att jag inte hinner... Men lovar att kika in hos dig och bara njuta ;)

    kram/Olg@

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar ju bra det med =)
      Kram Annica

      Radera
  7. Åh, så roligt.....Jag hänger på i år också. Jag kommer från Småland, Kronobergs län.

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du fixar med nya vårtecken i år med Så kul som du skriver att se hur det ser ut i våra län. Jag hänger på jag med.Här är lite så där vår nu och då under hela vintern. Fattar inte hur alla växter klarar det.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Hoppsan glömde bort att skriva landskapet det är småland.

    SvaraRadera
  10. Visst vill jag vara med i år också och jag letar vårtecken på Gotland. Jag har visserligen sett flera stycken redan, men ännu kan man väl inte lita på att vintern är slut.

    SvaraRadera
  11. Ja, jag hänger med som vanligt, vårteckensutmaningen är ju ett riktigt vårtecken, bara den!
    Min blogg heter Tjernhus och jag bloggar från sydligaste Skåne!
    Tack för att du tar på dig uppgiften, kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Det är verkligen roligt att kunna börja räkna in vårtecken. Här svallar känslorna i unga hönshjärtan. Det är ett lika säkert vårtecken som att fåglarna kvittrar öronbedövande. Det ska bli roligt att följa hur våren breder ut sig, men jag nöjer mig med att titta in hos er andra.

    Allt gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om våren har tjuvstartat flera gånger under vintern så känns det som om den tar riktig fart nu. Kan tänka mig att hönsen får lite fnatt =)
      Vad kul att du följer våra inlägg nu under våren.
      Ha en fin avslutning på denna vecka!
      Kram Annica

      Radera
  13. Jag hänger också på i år.. Hoppas bara att våren kommer fort här i Partille strax utanför Göteborg..

    SvaraRadera
  14. Jag vill givetvis vara med igen, blir tredje året i rad :)
    Bor i Västra Götaland, strax nordost om Göteborg.
    Caroline

    SvaraRadera
  15. Och jag ska försöka hänga med (det verkar bli en hektisk vår här, men jag kör så gott det går)!
    Bohuslän är mitt landskap och bloggen heter ju Snäckskalsdalen med adress http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  16. Jag hänger på i år igen, tack får att du håller i det Annica! Jag bor i Skåne.
    Kristina

    SvaraRadera
  17. Hej igen! Bilden fungerade inte att länka med när jag la in den på min blogg, men däremot den bild du har lagt själv i högermarginalen. Då blev det rätt! :)

    SvaraRadera
  18. Jag vill också va med.. så det blir en från Finland, Österbotten.....Här är våren också på gång../Christine

    SvaraRadera
  19. Jag försöker hänga på :-) Får representera Uppland.
    Ska bli spännande!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Och även jag försöker vara med. Lavendia-Lavendia heter jag och representerar landskapet Småland. Det låter som jag är med i Fröken Sverige. Jag håller på att lägga upp dagens bilder.

    SvaraRadera
  21. Jag hänger på! Från Småland, Mitt hörn av världen! /Anette

    SvaraRadera
  22. Hej! Jag vill gärna vara med! Mitt landskap är Östergötland och min blogg heter: Annikas trädgård ( annikastradgard.blogspot.se )
    Ska bli kul att läsa om allas vårtecken från olika håll i Sverige.
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  23. Vet inte om det är något fel på min dator. Jag har försökt kommenterat detta inlägg 4 ggr men det verkar inte komma fram. Så jag testar igen! Jag vill gärna vara med, representerar Dalarna. :) Dock har vi ingen vår i sikte ännu efter snölasset som kom i förrgår. :( Kram

    SvaraRadera
  24. Klart jag vill vara med på denna trevliga utmaning, passar bra eftersom jag hittat blåsippor idag! Jag kommer från Östergötland.
    www.vidvatternsstrand.blogspot.se
    Ser fram emot en massa vårtecken!
    Må så gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  25. Jag vill gärna hänga på i år också! :) Men jag hoppar på nästa vecka om det är ok. Idag har jag knappt vågat mig ut med kameran. Så nedrans kallt!
    Kul att du kör ett år till! Kram!

    SvaraRadera
  26. Och jag hör ju hemma i Gästrikland precis som du, glömde jag skriva. ;)

    SvaraRadera
  27. Jag är gärna med i vårteckenutmaningen! Jag finns i Västerbotten.

    SvaraRadera
  28. Det här låter spännande och inspirerande. Martas rike ligger i Västergötland, Gbg.

    SvaraRadera
  29. Hej
    Vad kul, jag är gärna med. Jag vårspanar från Alingsås Västra Götaland. Blogg
    http://massaogras.blogspot.se/

    Hälsningar
    Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med =)
      Jag lyckades inte hitta någonstans att lägga en kommentar i din blogg, men jag har iaf lagt till dig i deltagarlistan.
      Ser fram emot att följa dig undervåren!
      Kram Annica

      Radera
    2. Hej
      Jag har lite problem med inställningarna. Försökte även lägga in en presentation men gick bet. Ska försöka igen :) Tack för att jag får vara med

      Cilla

      Radera
  30. Jätteroligt med denna utmaning. Min trädgård är i Västra Götaland. /Anja

    SvaraRadera
  31. Hej.

    Kul att det är en vårteckenutmaning även i år. Jag vill gärna vara med och representera Medelpad. Min adress är http://mindag-k.blogspot.se/

    Kerstin

    SvaraRadera
  32. Jag anmäler mig, följer alltid våren :) Bor utanför Sundsvall på en ö som heter Alnön och det ligger i Medelpad.

    SvaraRadera
  33. Hej Annica! Verkar inte som min kommentar fastnade... Vill gärna hänga på årets vårteckensutmaning också. Jag bor i Västergötland och har redan hunnit göra några vårspaningar på min blogg - 4 Seasons by Carna.

    Ha en härlig söndag! Carina

    SvaraRadera
  34. Hejsan,
    Kul idé! Jag vill gärna delta. (Ja, o har redan bloggat om vårtecken, men de kommer ju fler och fler...)
    Skåne (Malmö). Min blogg: En Grön Sida www.engronsida.blogspot.se
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  35. Hur anmäler jag att jag även vill vara med dennna veckan på vårtecknen. Jag har länkat till dig på mitt inlägg, men hur syns det på din blogg att jag har gjort ett inlägg?

    SvaraRadera
  36. Jag anmäler mig så här i elfte timmen :-) Roligt!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  37. Hej,

    Jag vill gärna vara med för första gången i år! Jag finns i Skåne och min blogg är Trädgårdstid (www.tradgardstid.blogspot.se). Jag har redan flera inlägg om vårtecken, men får väl vara med "på riktigt" först på söndag!
    Hälsningar
    Elin

    SvaraRadera
  38. Jag vill vara med:D Bättre sent än aldrig!
    Tillhör Uppland. Min blogg heter Sanda Cottage (http://sandacottage.blogspot.se

    //Veronica

    SvaraRadera
  39. Hej!
    Jag hänger på, roligt att följa våren som kommer! Jag bor i Södermanland.
    / Händigakvinnan

    SvaraRadera
  40. Hei,

    Jeg vil gjerne følge med på vårtegn utfordringen. Jeg holder til helt sør i Värmland med bloggen www.enerhagen.blogspot.no

    SvaraRadera